Brev:
Flaske
11. januar 2015
Alder:
6 mdr.
Flaske
Hej Helen
Jeg har lige et spørgsmål mere.
Som du ved, ammer jeg min søn og fik indført flasken "for sent", så da vi endelig forsøgte, så ville han ikke.
Vi har nu øvet det hver dag i fjorten dage, og jeg har forsøgt at gribe det så afslappet an som muligt og altså ikke tvinge ham, da jeg ikke mener, der kommer noget godt ud af det. Jeg startede derfor med at hælde vand i en flaske til måltiderne og give ham den til frokost og aftensmaden, da han elsker at drikke vand. Efter lidt mistro i starten, så accepterede han den ret hurtigt og drak med stor iver, så vi kunne konkludere, at det altså ikke var flasken som sådan, der var problemet.
Efter at have prøvet 4 forskellige mærker MME fandt jeg endelig et, som han ikke straks afviste, og mandag og tirsdag i denne uge drak han henholdsvis 70 ml og 100 ml efter aftensmaden. Det var en stor sejr!
Siden da har han godt villet side og patte lidt på den, men han drikker ikke rigtigt. Og da vi onsdag aften tænkte, at far skulle prøve at give ham en flaske, da han vågnede kl. 23.30 med den tanke, at han som regel drikker hos mig halvt i søvne, så brød helvede løs. Han skreg og skreg og ville slet ikke høre tale om flaske! Da jeg tog ham i mine arme, blev han med ét helt stille og slappede af.
Fredag prøvede de i vuggestuen, hvor han også havde suttet lidt, men ikke rigtig drukket.
Har du nogle gode forslag til, hvordan vi kommer videre? Jeg ville så gerne, at far kunne give en flaske sen aften, så jeg kunne sove lidt mere sammenhængende, og at bedsteforældrene kunne passe ham og give ham en flaske inden hans lur, hvis det skulle blive nødvendigt.
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Christina